The Balm Voyage Review And FOTD Part 1!

Hallo, apa kabar? kali ini aku mau review palette terbaru dari The Balm, yah kalo mau dibilang ini ga baru- baru banget sih tapi palette ini akhirnya launching di Indonesia beberapa minggu yang lalu. Aku udah ngincer palette ini sejak launching di US, sayangnya aku lagi nabung dan sayang mau beli palette lagi. Dan ternyata The Balm contact aku untuk me-review palette ini, dan aku seneng pake banget karena akhirnya bisa punya palette ini.



So pas pertama kali dapet aku shock banget sama ukuran dari palette ini, karena au expect kalo palette ini segede The Balm Jovi palette, tau- taunya ini gede banget! Dan sepertinya ini palette terbesar yang The Balm pernah punya (selain the muppet, since i don't have that one *sad*).

Konsep yang diambil dari palette ini adalah mengenai traveling arouund the world, dan yang menjadi inspirasi Negara- negara utama adalah i  Italy, Australia, Manila, America dan Instanbul. Warna yang didalam palette ini bervariasi banget dan masih bisa digunakan untuk sehari- hari dan berbeda dari palette The Balm lainnya yang sudah aku punya.



A1, A2, A3, A4

A1 : warnanya adalha pink dengan sedikit sentuhan warna mouve, eyeshadow ini memiliki banyak shimmer. Pigmentasi warnanya sangat baik dan mudah di aplikasikan.

A2 : this one is a medium purple shadow with a lot of shimmer in it. pigmentation was so so but you can always use a primer or white base for more color pay off.

A3 : Silver tone eyeshadow and there's nothing special about this, except the pigmentation.

A4 : It's a stunning gun metal color packed with tons of shimmer, pigmentation was great and easy to blend too!


B1, B2, B3, B4
B1, Is a matte nude shadow which is good for brow bow high liight, pigmentation good, but if you are lighter than me this color will be invicible.

B2, I love this color so much, but the pigmentation so bad! it was sheer and chalky and i don't know how to work with this color!

B3, This one a muted gray taupe shadow, which is good color combination in this palette, and thank God that this one is matte!

B4, medium dark brown with shimmer in it, sometimes i see it as a dark olive color. It is a pretty color and the pigmentation was great!

C1, C2, C3, C4

C1, is a medium light yellow almost a gold for me. the color pay off was great and this is can be used as a highlighter for cheek bones.

C2, Is a dark teal and this is my favorite color from this palette. This one is matte and very very pigmented and easy to blend.

C3, A soft brown color another color that great for soften a smokey look, a little bit sheer but it has a nice texture it soft and creamy at the same time.

C4, This is a strange color yet so beautiful and honestly i don't know how to describe it. I think this is a orange tone color with a little bit of brown mix with it. It also has a silver chunk glitter. Pigmentation is good and easy to blend.


D1, D2, D3, D4

D1, Is a strange color for me also this one a little powdery. Pigmentation was so so but i think it looks good for highlighting the tear duct area.

D2, a soft pale pink which is very pretty and easy to wear too. Pigmentation was excellent and easy to blend too.

D3, This one a beige gold and it reminds me of merry lou minizer, again this color looks so pretty and pigmentation was great.

D4, Dark green color with frosted finish, pigmentation was very good and easy to blend.


Second Officer, First Officer, Captain


Second officer : a cherry red color it, color pigmentation was good 2 swipe is all i need and it has a glossy finish.

First Officer : A bright coral peach color. Very pigmented compare to the other two but it does give me a drying filling on the lips.

Captain : A soft rose pink color, it may look sheer but once i applied to my lips turns out it very pigmented. And this is my favourite color from the other three. 

Ini adalah makeup yang aku pilih dari 5 negara inspirasi dari palette ini. Ini adalah italy makeup look, alasan aku memilih Italy karena aku meamng pingin kesana karena salah satu novel yang aku baca beberapa bulan yang lalu, selain itu warna yang menjadi pilihan sangat menarik buat aku. 


Same look different lip color :)
Final thought : 
- Ini gede banget dan unik buat aku so a must have! (Limited Edition)
- Warna yang ditawarkan banyak dan bisa di mix n match untuk sehari- hari
- Dari 16 warna yang tidak pigmented hanya 2

Minus dari palette ini :
- Berat jadi agak susah untuk di bawa traveling.

Kalo kamu masih baru dalam dunia makeup boleh lah beli palette ini untuk pilihan warna yang lumayan lucu, tapi kalau kamu yang udah punya koleksi eyeshadow selemari yah mungkin ga perlu. Kecuali kamu tukang koleksi eyeshadow palette kaya aku.

Jadi intinya aku suka banget sama palette ini, dan memang unik konsep dan packagingnya buat aku sendiri. Dan yang pasti aku ga akan bawa palette ini buat jalan- jalan karena GEDAY! mending bawa si The Balm Jovi or Meet Matt(e) Nude. 


0 comments:

Post a Comment

Thank you for stopping by and leave a comment. i do read and reply all the comment that you leave here. and please do not leave you blog link on the comment. if you want me to check or follow you blog just email me. thanks

 

About Me

My Photo
i love all about nails and make up. i wrote my hobby on my blog also i do a review product. so please check my blog if you are a nail junkie like me :D


Total Pageviews

Follow by Email

Luxola